niedziela, 30 czerwca 2019

Proste ciasto z truskawkami

Zorientowałam się, że tegoroczny sezon truskawkowy w zasadzie się kończy. I że nie upiekłam ani jednego ciasta z truskawkami w tym sezonie. Aaale… nie jest jeszcze za późno! :-)

Ten przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki, wykorzystuje proste składniki, które pewnie większość z Was ma w domu, i ogólnie bezproblemowy. Zmiksuj, wyłóż ciasto na blaszkę, dodaj owoce (moim zdaniem truskawki można zastąpić dowolnymi innymi owocami), upiecz. Idealny na niedzielny deser, na słodką przekąskę, na śniadanie (idealnie popijane krowim mlekiem lub herbatą).

Proste ciasto z truskawkami



















Składniki (na blachę o wymiarach ok 20x30 cm)
  •  4 duże jajka
  • 1 i 1/4 szklanki cukru
  • 16g cukru waniliowego
  • 1 szklanka oleju słonecznikowego
  • 1 szklanka mleka
  • 2 łyżki proszku do pieczenia
  • 4 szklanki mąki pszennej (u mnie tortowa)
  • kilkanaście truskawek (w oryginalnym przepisie jest 0,5kg, ale ja przy pierwszym razie dodałam mniej, bo nie wiedziałam, jak "zachowa się" ciasto - spokojnie można dodać 0,5kg :-)
Przygotowanie
  1. Truskawki myjemy i usuwamy szypułki, każdą przekrajamy na pół
  2. Jajka i oba rodzaje cukru wrzucamy do miski i miksujemy mikserem do uzyskania jasnej, puszystej masy (ale nie sztywnej piany)
  3. Do tak uzyskanej masy wlewamy strużką najpierw olej, a potem mleko, cały czas miksując
  4. Proszek do pieczenia łączymy z mąką, przesiewamy, a następnie wsypujemy do miski z mokrymi składnikami i ostrożnie mieszamy szpatułką
  5. Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni Celsjusza, grzanie od góry i od dołu
  6. Blaszkę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia, a następnie wlewamy masę, równomiernie rozprowadzając po powierzchni blachy
  7. Na wierzchu ciasta równomiernie rozkładamy połówki truskawek
  8. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy przez 45 min, do tzw. "suchego patyczka"
  9. Upieczone ciasto wyjmujemy z pieca i odstawiamy do wystudzenia
  10. Wystudzone można posypać cukrem pudrem (samo w sobie nie jest szczególnie słodkie)
Smacznego :-)





2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy wpis. Oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie kłamiąc jest to moje ulubione jedzenie. Czekam na kolejny przepis :)

    OdpowiedzUsuń