wtorek, 22 listopada 2011

Sałatka z (podsmażonym) serem halloumi

Ser halloumi to grecki (ale tak naprawdę pochodzący z Cypru) ser solankowy, o konsystencji przypominającej nieco oscypek (podczas gryzienia halloumi wydaje podobny dźwięk). Więcej informacji o tym serze można znaleźć np. tutaj.

O jego istnieniu dowiedziałam się z programu "Nigella bites", prowadzonego przez Nigellę Lawson. W jednym z odcinków brytyjska Domowa Bogini prezentuje przepis na smażony ser halloumi, serwowany z drobno posiekaną papryczką chili.O tym przepisie przypomniałam sobie kilka lat później, stojąc przed chłodnią w jednym ze sklepów należących do sieci Kuchnie Świata i szukając zupełnie innego produktu. Kupiłam 1 kostkę halloumi, która została pokrojona w plasterki, podpieczona na patelni grillowej, połączona ze świeżymi warzywami i podana w formie sałatki w towarzystwie dressingu z oliwy, soli, pieprzu i posiekanej papryczki chili.Wyszło super :)

W ostatni weekend wypróbowałam inny wariant sałatki z tym serem, a sam ser potraktowałam patelnią teflonową zamiast grillowej. A było to tak:

Sałatka z (podsmażonym) serem halloumi
[plastry podsmażonego halloumi być może wyglądają tu jak kawałki ryby lub kurczaka, ale wierzcie mi, to naprawdę jest halloumi :)]

Składniki (dla 3-4 osób:
  • 1 opakowanie sera halloumi (można go kupić w delikatesach Kuchnie Świata lub Piotr i Paweł, czasami bywa też w Bomi; w Almie nigdy nie udało mi się dostać tego sera)
  • 1 opakowanie miksu sałat
  • kilkanaście pomidorków cherry (ja miałam 10 cherry i 1 zwykłego pomidora)
  • kilkanaście czarnych (lub zielonych) oliwek
  • oliwa z oliwek
  • oliwa z oliwek aromatyzowana pepperoncino (lub1 świeża papryczka chili, bez nasion)
  • świeża bazylia
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
  1. ser halloumi pokroić w plastry
  2. na teflonowej patelni rozgrzać łyżkę oliwy z oliwek
  3. plastry halloumi ułożyć na patelni, smażyć do zrumienienia z obu stron (uwaga, mogą trochę przywierać)
  4. po zdjęciu sera z patelni położyć plastry halloumi na ręczniku papierowym
  5. pomidory umyć, pokroić
  6. na półmisek wysypać sałatę, polać ją 2-3 łyżkami oliwy z oliwek ze szczyptą soli, dobrze wymieszać
  7. na sałacie ułożyć pomidory, oliwki i podsmażony ser
  8. skropić oliwą aromatyzowaną pepperoncino, doprawić świeżo zmielonym pieprzem, posypać niedbale posiekaną bazylią (jeśli zamiast aromatyzowanej oliwy używamy zwykłej oliwy i papryczki chwili, papryczkę trzeba drobno posiekać i wymieszać z oliwą, a następnie rozprowadzić na sałatce)
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz