poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Pasta jajeczna z awokado

Pasta jajeczna to jedno z moich ulubionych śniadaniowych dań. Gotowane jajko, majonez, śmietana, ulubione zioła i przyprawy - to tylko baza, którą można urozmaicać dowolnymi dodatkami (np. startym serem żółtym, drobno posiekaną szynką, rzeżuchą).

Pasta jajeczna z awokado to jedno z niewielu, o ile nie jedyne, danie z diety przepisanej mojemu Wybrankowi przez dietetyka*, które na stałe zagościło w naszym jadłospisie. Oczywiście nie obyło się bez modyfikacji ;) W oryginale zamiast majonezu i jogurtu był chudy serek kremowy, który nie smakuje dobrze w połączeniu z jajkiem (wiem, bo sprawdziłam). Dlatego w mojej wersji znalazł się właśnie majonez z jogurtem, a osobom, które nie muszą uważać na kalorie czy cholesterol, polecam mieszankę majonezu ze śmietaną.

*w zaleceniach znalazła się też m.in. sałatka Cezar bez kurczaka, w której słynny sos z majonezu, parmezanu i anchois został zastąpiony jogurtem...

Pasta jajeczna z awokado

Składniki (porcja na 4 kanapki z dużą ilością pasty, dla 2 osób):
  • 1 dojrzałe awokado
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka majonezu
  • 2 łyżeczki jogurtu naturalnego
  • świeże zioła (u mnie natka pietruszki, ale np. szczypiorem również dobrze by się wkomponował)
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
  1. jajka ugotować na twardo i dobrze wystudzić
  2. awokado przepołowić i wybrać miąższ do miseczki
  3. rozgnieść miąższ awokado widelcem
  4. jajka obrać, drobno posiekać i dodać do awokado
  5. majonez wymieszać z jogurtem i dodać do pasty
  6. doprawić solą i pieprzem
  7. posiekane zioła można dodać do pasty albo posypać nimi kanapki z pastą
Polecam na śniadanie :)


2 komentarze:

  1. Wow, koniecznie muszę spróbować:) U mnie tradycją jest, że pastę jajeczną robi się na śniadanie w niedzielę.

    OdpowiedzUsuń
  2. u nas niestety pastę robi się sporadycznie, a ja tęsknię ;)

    OdpowiedzUsuń